راهنمای مسافران

راهنمای مسافران

راهنمای مسافران

راهنمای مسافران

  • ۰
  • ۰

تور شهر آنتالیا

شهر آنتالیا

Antalya-tour

آنتالیا یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می‌شود و سالانه مقصد گردشگری بسیاری از افراد در دنیا می‌باشد. شهر آنتالیا با داشتن جمعیت 1،000،000 نفر در غرب ترکیه واقع‌شده است. آنتالیا به علت آب‌وهوا و همچنین امکانات تفریحی و رفاهی که دارد موردتوجه بسیاری از افراد و مسافران قرارگرفته است و نسبت به دیگر کشورها هزینه اقامت و سفر کمتری برای آن لازم است.

جالب است بدانید این شهر از سال 2000 با سرمایه‌گذاری‌هایی که بر روی آن انجام شد به یکی از شهرهای گردشگری تبدیل شد. مردم این شهر عموماً در کشاورزی بسیار موفق عمل کرده‌اند. به‌گونه‌ای که در تولید محصولاتی مانند زیتون، میوه و سبزی کاملاً بی‌نیاز هستند و محصولاتشان را به دیگر شهرها نیز ارسال می‌کنند. علاوه بر کشاورزی مردم این شهر به کشتی‌سازی نیز مشغول هستند. آنتالیا ازنظر اختلاف ساعت با تهران در حدود 1 ساعت و نیم عقب‌تر می‌باشد.

مردم این شهر عموماً مسلمان هستند و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. برای خرید از این شهر باید لیر ترکیه تهیه کنید. البته دلار و یورو نیز در مغازه‌ها موردپذیرش است و مشکلی ندارد. اگر می‌خواهید در سفر به این شهر سوغاتی تهیه کنید ظرف‌های مسی و پوشاک می‌توانند گزینه‌ای مناسب باشند.

آب‌وهوای آنتالیا

شهر آنتالیا به علت داشتن آب و هوایی مساعد همیشه موردتوجه بوده است. واقع‌شدن این شهر در منطقه دریای مدیترانه باعث به وجود آمدن آب‌وهوای مدیترانه‌ای در این منطقه شده است. این موضوع باعث شده است تا در هیچ موقع از سال دمای هوا در این شهر سرد نشود و حتی در زمستان‌ها نیز هوا معتدل و تا حدودی بارانی است. در تابستان‌ها نیز هوا گرم و خشک است. دما در تابستان در این شهر در حدود 30درجه است و در زمستان تا 10 درجه نیز می‌رسد. بارش برف و یا به وجود آمدن یخ‌بندان در این شهر بسیار دور از ذهن است و بیشتر بارش باران در فصل پاییز اتفاق می‌افتد.

Antalya-tour

 بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

آنتالیا یک شهر ساحلی است و برای بهره‌مند شدن از این امکان باید درزمانی به این شهر سفر کنید که آب‌وهوای مساعدی داشته باشد. بنابراین بهتر است در تابستان و همچنین اواخر بهار به تور آنتالیا بروید. داشتن آب و هوایی گرم باعث می‌شود تا شنا کردن و استفاده از سواحل برای شما لذت‌بخش شود. در بهار با روزهایی گرم و شب‌هایی خنک روبه‌رو می‌شوید و در تابستان از حمام آفتاب بهره‌مند خواهید شد. همچنین جشنواره‌های مفرح زیادی در این شهر با گرم شدن هوا برگزار می‌شود که در تور آنتالیا از آن بهره‌مند خواهید شد و می‌توانید زمان سفر خود را با آن‌ها هماهنگ نمایید.

اما اگر از شلوغی گریزان هستید و یا می‌خواهید هزینه‌ای کمتر بپردازید بهتر است درزمانی به تور آنتالیا بروید که میزان تقاضا و مسافر کمتر است. تقاضای کمتر و تعداد گردشگر کم باعث تخفیفانی در بلیت هواپیما و تور انتالیا می‌شود که می‌تواند برای شما به‌صرفه باشد. البته دیگر در این زمان‌ها خبری از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نخواهد بود.

فرودگاه‌های آنتالیا

برای تور آنتالیا لازم است شناختی درباره فرودگاه‌های آنجا داشته باشید. فرودگاه بین‌المللی آنتالیا یکی از پررفت‌وآمد و پرتراکم‌ترین فرودگاه‌های این کشور محسوب می‌شود. موقعیت مکانی این فرودگاه در 10 کیلومتری شمال شرق آنتالیا واقع‌شده است. فرودگاه آنتالیا سالانه قادر به جابجایی 35،000،000 مسافر است. برای رفت‌وآمد به این فرودگاه می‌توانید از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها استفاده نمایید. ازجمله شرکت‌های هواپیمایی ایران که به این فرودگاه پرواز دارند هواپیمایی معراج از مبدأ فرودگاه امام خمینی است که شما می‌توانید در زمان خرید بلیت و تور انتالیا به آن توجه نمایید.

از دیگر فرودگاه‌های این شهر فرودگاه قاضی پاشا می‌باشد که در فاصله‌ای دورتر از شهر واقع‌شده است. این فرودگاه در 120 کیلومتری شهر واقع‌شده است. این فرودگاه علاوه بر آنتالیا به شهرهای قاضی پاشا،آلانیا، کارگیکاک و کستل نیز نزدیک است. برای سفر می‌توانید از فرودگاه اسپارتا نیز استفاده کنید هرچند که در این صورت باید از اسپارتا تا شهر آنتالیا مسافتی 3 ساعته را طی کنید؛ اما در این صورت هزینه سفر و تور انتالیا و بلیت هواپیمای شما کاهش می‌یابد.

شرکت‌های هواپیمایی زاگرس، ماهان، تابان، ایران ایر، کاسپین و قشم ایر به این شهر پرواز دارند و برای تور آنتالیا می‌توانید از این خطوط هوایی استفاده نمایید. اگر بخواهید از خطوط هوایی ایرانی استفاده کنید در فرودگاه اسپارتا فرود می‌آیید اما در صورت استفاده از خطوط هوایی ترکیه می‌توانید مستقیم به آنتالیا بروید. البته شاید استفاده از این خطوط هوایی کمی پرهزینه‌تر از خطوط هوایی داخلی باشد اما مزیت آن پرواز مستقیم است که برای عده‌ای یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. چون در این صورت قطعاً خستگی سفر کمتر خواهد بود.

Antalya-tour

مکان‌های دیدنی آنتالیا

در تور آنتالیا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها بازدید از مکان‌های دیدنی در سفر به آنتالیا می‌باشد. شناخت این مکان‌ها و موقعیت مکانی آن‌ها باعث می‌شود تا در تور انتالیا از وقتتان بهترین استفاده را بکنید و با آگاهی از امکانات آنجا از سفرتان بیشتر لذت ببرید. در ادامه به برخی از این مکان‌های دیدنی اشاره می‌کنیم و آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کاله ایچی

کاله ایچی یا همان آنتالیای قدیم ازجمله مناطق تاریخی دیدنی در این شهر می‌باشد که در تور آنتالیا می‌توانید از آن دیدن کنید. این منطقه در مرکز شهر قرارگرفته است و با داشتن خیابان‌هایی با دیوارهای سنگی و خانه‌هایی که دوران رومیان و عثمانی‌ها را یادآوری می‌کند به زیبایی این شهر در تور انتالیا افزوده است. اگر می‌خواهید در این منطقه اقامت کنید نگران نباشید زیرا هتل‌های این منطقه باوجود حفظ اصالت و بافت قدیمی بسیار راحت و لوکس هستند که در تور آنتالیا می‌توانید از آن استفاده نمایید.

Antalya-tour

موزه باستان‌شناسی آنتالیا

اگر به تاریخ علاقه دارید حتماً در تور آنتالیا از این موزه تاریخی دیدن کنید. بقایای به‌جامانده از تاریخ این منطقه همه در این موزه جمع‌آوری‌شده است. این موزه بزرگ شامل 13 سالن برای نمایش مجسمه‌ها و دیگر آثار و همچنین یک گالری که بدون سقف است، است. اگر با خود کودکی دارید که احیاناً از بازدید موزه خسته می‌شود نگران نباشید. در بخشی از این موزه محلی تدارک دیده‌شده است که بچه‌ها را سرگرم می‌کنند.

Antalya-tour

سواحل لارا و کنیالتی

شهرت شهر آنتالیا و تور آنتالیا به سواحل زیبای آن است. این سواحل امکانات رفاهی دیگر به‌غیراز دریا و شنا نیز دارند که باعث جلب‌توجه گردشگران به خود شده است. به‌طور مثال ساحل زیبای لارا که بسیار تمیز و دیدنی است دارای موتور اسکوتر است که می‌توانید با کرایه این دستگاه از بازی و اسکوتر در سواحل لذت ببرید. همچنین در ساحل کنیالتی یک پارک آبی مهیج وجود دارد که وسایل بازی برای بزرگ‌سالان و کودکان در آن موجود است. استخر دلفین نیز از دیگر دیدنی‌های این ساحل زیبا است. اگر می‌خواهید با سفر به آنتالیا و تور آنتالیا تمام ترکیه را ببینید می‌توانید در ساحل کنیالتی ماکتی که 25 برابر کوچک‌تر ساخته‌شده است را مشاهده کرده و تمامی مکان‌های دیدنی کشور ترکیه را مشاهده نمایید.

Antalya-tour

مراکز خرید آنتالیا در تور آنتالیا

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تور آنتالیا برای شما خرید کردن باشد در این صورت باید شناخت کاملی از مراکز خرید مناسب در این شهر داشته باشید تا بتوانید در تور انتالیا خریدی مناسب انجام دهید. هرچند که تور آنتالیا و این شهر ازلحاظ قیمت لباس کمی بیشتر از استانبول می‌باشد. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها که در تور آنتالیا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، می‌پردازیم.

مرکز خرید انتالیا میگروس

این مرکز خرید که در تور آنتالیا می‌توانید از آن دیدن کنید به‌تازگی ساخته‌شده است و در سال 2001افتتاح و شروع به کارکرد. در تور آنتالیا ازجمله محبوب‌ترین مراکز خریدی که می‌توانید از آن خرید نمایید این مرکز است. این مرکز خرید شامل 130 مغازه از برندهای خارجی مانند زارا سایر برندهای معروف و معتبر است. تنوع در مغازه‌های این فروشگاه باعث شده است تا بتوانید با هر سلیقه‌ای و هر قیمتی جنس موردنظرتان را خریداری نمایید. از دیگر امکانات این مرکز داشتن سینما، شهربازی، مارکت، رستوران و کافه است. این مرکز در خیابان مرآت پاشا و بلوار آتاتورک واقع‌شده است.

Antalya-tour

مرکز خرید تراسیتی در آنتالیا

مرکز خرید تراسیتی واقع در منطقه لارا در شهر آنتالیا ازجمله بهترین و لوکس‌ترین فروشگاه‌ها می‌باشد که می‌توانید در تور آنتالیا از آن دیدن کنید. این مرکز بزرگ‌ترین مرکز خرید آنتالیا است و در سال 2011ساخته‌شده است. مرکز خرید تراسیتی شامل 4 طبقه و 185 مغازه با برند و مارک‌های مختلف داخلی و خارجی است.

به‌غیراز داشتن مغازه برای خرید شما امکانات رفاهی دیگر مانند 30 رستوران، شهربازی، فورکورتبسیار بزرگ و سینمای چندبعدی. فراهم است. اگر می‌خواهید تا از تنوع اجناس و همچنین قیمتی مقطوع برخوردار شوید این مرکز بهترین گزینه برای شما است که در تور آنتالیا می‌توانید از آن دیدن کنید. موقعیت مکانی آن نیز واقع در مرآت پاشا و منطقه فنر است.

  • ۹۷/۰۶/۱۷
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی