راهنمای مسافران

راهنمای مسافران

راهنمای مسافران

راهنمای مسافران

  • ۰
  • ۰

تور ترکیه

تور ترکیه

کشور ترکیه ازجمله کشورهای جذاب و محبوب برای گردشگران است. این کشور با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع ازجمله بهترین مناطق برای گردش و تفریح است. تور ترکیه ازجمله تورهای جذاب و به‌صرفه برای ایرانیان است. شهر آنتالیا و استانبول ازجمله معروف‌ترین شهرهای کشور ترکیه درزمینه گردشگری می‌باشند. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متنوع، آب‌وهوای کشور ترکیه بسیار مناسب و معتدل است. در این مقاله به نکاتی در مورد تور ترکیه و بازدید از شهرهای مختلف این کشور می‌پردازیم.

turkey tour

کشور ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهای هم‌مرز با ایران است که دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است. این کشور دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی برای جذب گردشگر است. ازجمله شهرهای معروف کشور ترکیه می‌توان به آنکارا، استانبول و آنتالیا اشاره کرد، که ایرانیان در فصول مختلف سال به این شهرها سفر می‌کنند. شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و ازجمله اصلی‌ترین مراکز سیاسی و اقتصادی این کشور است. شهر آنتالیا با داشتن مرز جنوبی با دریای مدیترانه دارای سواحل بسیار زیبا و جذابی است که گردشگران زیادی را در فصول تابستان به خود جذب می‌کند. عمده درآمد مردم این شهر از صنعت گردشگری می‌باشد. البته تعداد کمی از افراد محلی و ساکنان این شهر به کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی چون انواع مرکبات، زیتون، پنبه و سبزیجات را در زمین‌های کشاورزی خود کشت می‌کنند. شهر معروف دیگر، استانبول است که دارای جاذبه‌های تاریخی جذاب و سواحلی زیبا است. بَناهای تاریخی و مساجد زیبا از خصوصیات شهر استانبول است. تور ترکیه امکان گردش و بازدید از تمامی نقاط گردشگری این کشور را برای شما فراهم می‌کند.

turkey tour

تور ترکیه و مدارک لازم

شما برای تور ترکیه نیازی به اخذ ویزا و دردسرهای مربوط به آن ندارید. کافی است به یکی از آژانس‌های مسافرتی یا سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی مراجعه کنید. گذرنامه اصلی‌ترین مدرک است که باید حداقل 6 ماه از اعتبار آن مانده باشد. ارائه مشخصات کامل همراهان به همراه مدارک تمامی آن‌ها و همچنین تعیین تور موردنظر و مدت اقامت نیاز خواهد بود. پروازهای مستقیم زیادی از کلان‌شهرهای ایران به سمت شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد. این کلان‌شهرها شامل تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان هستند. هزینه دریافتی برای هر نفر نیز متناسب با شرایط پروازی و مدت اقامت شما ممکن است تغییر کند. در هنگام رزرو تور ترکیه حتماً ووچر هتل و بلیت هواپیما را دریافت کنید.

turkey tour

بهترین زمان از سال برای تور ترکیه

همان‌طور که گفته شد اکثر شهرهای کشور ترکیه دارای آب و هوایی خنک و معتدل هستند. اما با توجه به گردشگر پذیر بودن برخی از شهرهای این کشور به‌طور بخصوص در مورد 2 شهر استانبول و آنتالیا صحبت بیشتری می‌کنیم. آب‌وهوای مرطوب و اقیانوسی آب‌وهوای غالب در شهر استانبول است. میانگین دمای شهر استانبول در گرم‌ترین حالت 24 درجه سانتی‌گراد و در سردترین حالت به 6 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان بازدید تور استانبول در فصل‌های پاییز و بهار است که دمای هوا مطبوع می‌شود و بارش‌ها نسبتاً کمتر است. سواحل مدیترانه که در شهر آنتالیا ترکیه قرار دارد، در اکثر روزهای سال دارای دمای مناسبی هستند. متوسط دمای این شهر بین 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد در اکثر روزهای سال است.  ماه‌های فروردین تا آبان ماه مناسب‌ترین زمان برای سفر به شهر آنتالیا است. البته توجه کنید که در زمان‌های اشاره‌شده تور ترکیه قیمت‌های بالاتری خواهد داشت.

turkey tour

تور ترکیه و فرودگاه‌های معروف این کشور

سفر با تور ترکیه توسط خطوط هوایی مختلفی انجام می‌گیرد. این خطوط هوایی با توجه به قراردادهای خود دارای مقاصد مختلفی به سمت فرودگاه‌های مختلف کشور ترکیه می‌باشند. معمولاً 3 شهر آنتالیا، استانبول و آنکارا ازجمله رایج‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی در تور ترکیه می‌باشند. هرکدام از شهرهای آنتالیا و استانبول دارای 2 فرودگاه هستند. فرودگاه آتاتورک استانبول یکی از فرودگاه‌های پرتردد در دنیا است. فرودگاه آنتالیا نیز هرساله در حدود 35،000،000 گردشگر را جابه‌جا می‌کند.

turkey tour

تور ترکیه و غذاهای معروف این کشور

 یکی از جذابیت‌های اصلی تور ترکیه چشیدن طعم غذاها و خوراک‌های محلی این کشور است. کشور ترکیه دارای غذاهای محلی بسیار متنوع و لذیذی است. این غذاها در مناطق ساحلی مانند آنتالیا بیشتر به‌صورت دریایی می‌باشند. انواع کباب‌های زغالی و سرخ‌شده در این کشور یافت می‌شود. این کباب‌ها اکثراً از گوشت گوساله و گوسفند درست می‌شوند. علاوه بر غذاهای اصلی خوشمزه، این کشور دارای شیرینی و کیک‌های بسیار لذیذی است. چشیدن طعم باقلواهای ترکیه‌ای را در این سفر حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

turkey tour

تور ترکیه و جاذبه‌های گردشگری معروف شهر آنتالیا

همان‌طور که گفته شد بیشتر گردشگران تور ترکیه برای بازدید از شهرهای خاص این کشور به ترکیه سفر می‌کنند. یکی از مقاصد اصلی گردشگران در تور ترکیه، شهر آنتالیا است. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار متنوعی است. سواحل کنتیالیتی و لارایی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر است. این سواحل با داشتن محیطی آرامش‌بخش و آب و هوایی معتدل یکی از بهترین مناطق برای گردش تور ترکیه است.

ساحل لارا یکی از تمیزترین سواحل خاورمیانه می‌باشد. ساحل کنتیالیتی نیز مانند ساحل لارا است، با این تفاوت که در این ساحل یک پارک آبی مجهز وجود دارد که می‌توانید از بازی‌ها و سرسره‌های مهیج آن لذت ببرید. این ساحل همچنین دارای یک شهر مینیاتوری است که در آن اکثر جاذبه‌های کشور ترکیه با اندازه‌ای بسیار کوچک دیده می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های شهر آنتالیا، برج ساعت این شهر است. این برج دوطبقه‌ای قدیمی که قدمتش به قرن دوم پیش از میلاد می‌رسد ازجمله مناطق اصلی گردشگری در این شهر است. باستان شناسان معتقدند که این برج در قدیم برای حفاظت از این شهر ساخته‌شده است.

تور ترکیه و جاذبه‌های گردشگری معروف شهر استانبول

از دیگر شهرهای جذاب کشور ترکیه، شهر استانبول است. این شهر با داشتن جاذبه‌های تاریخی متنوع و جذاب یکی از بهترین مناطق برای گردشگران تور ترکیه است. مسجد ایاصوفیه یکی از بهترین سازه‌ها وبَناهای تاریخی دنیا است. این مسجد زیبا که در سال 532 میلادی ساخته‌شده است دارای معماری بیرونی و داخلی بسیار منحصربه‌فردی است. این مسجد درگذشته کلیسا بوده است. در کنار این مسجد، 2 مسجد دیگر به نام هاب ” سلمانیه ” و ” آبی ” قرار دارد. بازدید از این بَناها حتماً به شما پیشنهاد می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر موزه باستان‌شناسی استانبول است.

turkey tour

turkey tour

تور ترکیه و مراکز خرید معروف شهر آنتالیا

یکی از بهترین شهرها برای خرید در کشور ترکیه، شهر آنتالیا است. این شهر با داشتن مراکز خرید مجلل و مجهز یکی از بهترین مقاصد برای عاشقان خرید است. مرکز خرید اوت لت دیپو یکی از مراکز خرید مهم این شهر است. در این مرکز خرید علاوه بر برندهای معتبر بین‌المللی محصولات باکیفیت ترکیه‌ای شامل زیورآلات، صنایع‌دستی و وسایل دکوری مختلفی را می‌توانید از این بازار تهیه کنید. سینما، اسکیت روی یخ و زمین‌بازی از دیگر امکانات ویژه این بازار است.

مرکز خرید اوت لت دیپو

تور ترکیه و مراکز خرید معروف شهر استانبول

شهر استانبول نیز همانند شهر آنتالیا دارای مراکز خرید متنوعی است. این بازارها دارای کالاهای متنوعی هستند. استانبول مال ازجمله بازارهای معروف این شهر است. این مرکز خرید مجهز و مدرن شهر استانبول با 350 واحد تجاری و انواع امکانات رفاهی ازجمله مجهزترین مراکز خرید کشور ترکیه است. انواع فودکورت، شهربازی سرپوشیده، رستوران و مراکز هنرنمایی مختلف از امکانات ویژه این مرکز خرید است.

turkey tour

تور ترکیه و سوغات این کشور

کشور ترکیه ازجمله کشورهای با قدمت تاریخی است. فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم این کشور در طول زمان باعث ایجاد یکسری محصولات برای ارائه به گردشگران شده است. در تور ترکیه شما می‌توانید با بازدید از بازارهای قدیمی سوغات معروف این شهر را خریداری کنید. با توجه به قدمت طولانی و وجود بقایای صنایع‌دستی این کشور دارای صنایع مختلفی است. از صنایع‌دستی و سوغات معروف شهر آنتالیا می‌توان به ظروف مسی، چرم، گلیم، پوشاک و سنگ‌های چشم نظر اشاره کرد. شهر استانبول دارای صنعت پوشاک بسیار معروف و انبوهی است. قیمت این اجناس نیز با توجه به کیفیتشان بسیار به‌صرفه و مناسب است. ازجمله سوغات اصلی شهر استانبول می‌توان به فرش، رومیزی، روبالشی، لیف و کیف‌های پارچه‌ای اشاره کرد.turkey tour

نکات مهم در سفر با تور ترکیه

در سفر با تور ترکیه دقت کنید تا قبل از سفر محل اقامت خود را رزرو کنید. هتل‌ها در زمان‌های شلوغی قیمت‌ها را گران می‌کنند اما در این کشور هتل‌های مختلف با مبالغ متفاوت وجود دارد، پس‌ازاین لحاظ نگران نباشید. زبان مردم ترکیه ترکی است ولی زبان انگلیسی را نیز با توجه به حضور گردشگران و مسافران بسیار در این شهرها یاد گرفته‌اند، پس در ارتباطات به مشکلی بر نخواهید خورد. واحد پول رایج کشور ترکیه لیر است اما دلار نیز مورداستفاده می‌باشد. برای اقامت طولانی‌مدت در شهر استانبول اجاره آپارتمان به‌صرفه‌تر است. رستوران‌های خارجی و بین‌المللی شهر استانبول معمولاً غذاهای گران‌تری را سرو می‌کنند اما در این کشور رستوران‌های معمولی با غذاهای سنتی و ساده‌تر نیز وجود دارد. برای صرف غذا سعی کنید از رستوران‌های محلی و سنتی این شهر استفاده کنید. گرفتن کارت گردشگری استانبول به شما این اجازه را می‌دهد تا بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و موزه‌های شهر استانبول را به‌صورت رایگان بازدید کنید.

  • ۹۷/۰۶/۱۵
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی